Magabel

Het behoud van de planeet begint in onze huishoudens

Magabel is een erkend dienstenchequebedrijf gelegen in Brussel en op de Belgische markt sinds 2007. De diensten die wij onze klanten aanbieden zijn:

  • Schoonmaak
  • Strijk
  • Kleine herstellingen aan kledij
  • Boodschappen

Gedurende jaren hebben wij de uitbreiding van ons klantenbestand gecombineerd met het behoud van kwalitatief aangeboden prestaties door kwalitatieve diensten aan te bieden aan onze medewerkers.

Wij blijven ons ontwikkelen, terwijl we een betrouwbare onderneming zijn met een menselijk gezicht.

Momenteel werken we met meer dan 1.000 medewerkers, beschikken over 4 kantoren in Brussel en bouwden een professionele strijkcentrale uit.

In 2017 duikt een diepgaand perspectief op de impact van onze dagelijkse handelingen op het milieu op in het hoofd van Magabel CEO Agnieszka Czeczko.

De zin van Antoine de Saint-Exupéry weergalm:
“We erven het land niet van onze voorouders, we lenen het van onze kinderen.”

Ze is ervan overtuigd dat het behoud van het milieu op de eerste plaats bij ons thuis begint en gelooft dat het mogelijk is om verandering teweeg te brengen. Maar hoe breng je dit in de samenleving tot stand? Welke blijvende verandering te brengen?

Bij het schoonmaken van onze huizen, de hoofdactiviteit van het bedrijf, gebruiken we veel water. Dit is de hefboom om concreet op in te grijpen bij Magabel!

We moeten onze 6.000 klanten bewust maken van de speciale aandacht voor water. Magabel begint haar medewerkers op te leiden in de productie en het gebruik van natuurlijke en milieuverantwoorde schoonmaakproducten, zodat ze deze kennis kunnen doorgeven aan klanten.

Deze gemakkelijk toegankelijke en gebruiksvriendelijke, zuinige en effectieve producten worden eerst door onze werknemers thuis getest.

Een reis naar de Noordpool in 2019, waarbij de CEO, ter gelegenheid van het observeren van de gevolgen van de menselijke impact op het milieu, verstevigt dit denken en leidt tot meer concrete acties binnen de onderneming.

De beslissing was genomen: de boodschap moet ook bij onze klanten doordringen. Om dit te doen, is een rebranding gestart en wordt de aanpassing van het merkimago voor de ecologische transitie van Magabel effectief gehoord door al onze partners.
Sinds 21 maart 2021 werden ons nieuwe logo en informatieve berichten voor klanten via de verschillende media geleidelijk onthuld.

We vervolgen nu langzaam onze reis om ons doel te bereiken: de Groene Leider van dienstencheques worden.